Kom på kursus og få viden om hybridvarmeanlæg

I september bliver der afholdt 5 gratis kurser i anvendelse af hybridvarmeanlæg for gas- og varmepumpeinstallatører
Gratis hybridvarme-kurser målrettet gas- og varmepumpeinstallatører afholdes i september.

Der er både økonomiske og grønne fordele forbundet med at få installeret et hybridvarmeanlæg. Det er forventningen, at denne type af anlæg i nær fremtid kommer til at gøre sig gældende på markedet. Et hybridvarmeanlæg er et samspil mellem gasfyr og varmepumpe.

Derfor bliver der i efteråret 2017 afholdt en række gratis kurser målrettet gas- og varmepumpeinstallatører, så de kan blive klædt på til at kunne rådgive om hybridvarme og blive i stand til at installere anlæggene. 77 installatører har allerede tilmeldt sig, men der er plads til endnu flere.

Kom med på kursus

Kurserne bliver afholdt i uge 37.
Mandag 11. september kl. 9-16 hos HMN GasNet P/S (Viborg)
Tirsdag 12. september kl. 9-16 hos Dansk Gas Distribution (Erritsø)
Onsdag 13. september kl. 9-16 hos Nature Energy (Odense)
Torsdag 14. september kl. 9-16 hos Dansk Gas Distribution (Stenlille)
Fredag 15. september kl. 9-16 hos HMN GasNet P/S (Søborg)

For tilmelding til kurser og materiale som pdf

Webinar om gashybridvarme
I juni afholdt DGC et webinar om hybridvarmeanlæg,  hvor de vigtigste punkter om hybridvarme blev gennemgået.

Se webinaret her

Fakta om hybridvarmeanlæg
De økonomiske besparelser kommer i forbindelse med hybridvarmeanlæggene, når varmepumpen i anlægget kører, hvilket forsyner bygningen med gratis varme fra luften eller jorden. For hver kWh strøm, der købes til elvarmepumpen, leverer varmepumpen 3-4 gange så meget varme ved en passende høj temperatur til varmeinstallationen.

Anlæggene bidrager til den grønne omstilling bl.a. ved at sikre større aftag af den grønne strøm fra vindmøller og solceller, når det enten blæser eller solen skinner.