Gas-direktør udpeget til bestyrelsen for DTU

Thea Larsen fra DGC får indflydelse på DTUs udvikling.

Thea Larsen, administrerende direktør for Dansk Gasteknisk Center (DGC), er udpeget som nyt medlem af DTU’s bestyrelse. Bestyrelsen er DTU’s øverste myndighed og er ansvarlig for universitetets virke over for uddannelses- og forskningsministeren.

Bestyrelsen vedtager bl.a. universitetets strategi samt budget- og handlingsplaner, indgår udviklingskontrakt med ministeren for uddannelse og forskning, ansætter rektor samt træffer beslutninger om nybyggerier m.v.

I forbindelse med udpegningen udtaler DTU’s bestyrelsesformand Karin Markides: ”Thea Larsen vil med sin ingeniørmæssige baggrund fra forskellige brancher, viden om bæredygtig transformation og erfaringer med at indgå i en politisk-administrativ kontekst og på fortræffelig vis komplementere den nuværende bestyrelse”.

Bestyrelsen består af 10 medlemmer, hvoraf 5 eksterne medlemmer udpeges af udpegningskomiteen. Formanden er tillige ekstern. Ulrik Juul Christensen, CEO for Area9 Lyceum, er også udpeget som nyt medlem af DTU’s bestyrelse.