Dansk Gas Forening slår et slag for metanisering af biogas

Dansk Gas Forening klar med nyt debatindlæg om vigtigheden af  metanisering af biogas og den afgørende betydning for udviklingen af dansk Power-to-X-teknologi.
Søren Eriksen skriver i sit seneste debatindlæg, at metanisering af biogas er helt afgørende for dansk Power-to-X-teknologi.
Debatindlæg: Metanisering af biogas er vejen frem for dansk P2X-teknologi.

Søren Eriksen, bestyrelsesformand i Dansk Gasforening, har begået endnu et debatindlæg.

Denne gang med fokus på potentialet i metanisering af biogas og den afgørende betydning for udviklingen af dansk Power-to-X-teknologi.

Som Søren skriver i sit indlæg, giver det virkelig god mening, at metanisere ude i biogasanlæggene, fordi fremstillingsmetoden er effektiv og infrastrukturen allerede er på plads. Dansk Gas Forening bakker i samme indlæg også op om Biogas Danmark, som foreslår, at de allerede besluttede biogaspuljer bliver samlet og udbudt i årene 2024 - 2026 frem for at blive spredt ud over årene frem til 2030. Det kan nemlig være med til at fastholde de seneste års omfattende udbygningsaktivitet i biogasbranchen, og det kan være med til at undgå uheldige stop-go-effekter i en branche, som har brug for tid til at modne hver enkelt projekt.

Læs hele indlægget hos Energy Supply .