Årets gaspris 2018 er uddelt

Carsten Rudmose modtager årets gaspris 2018
En ydmyg og overrasket Carsten Rudmose modtager årets gaspris 2018. Foto: Matilde Fenger Flindt
Det blev en garvet HMN-herre, der modtog årets gaspris 2018

Det var en tydeligvis både glad og overrasket Carsten Rudmose, seniorprojektleder i HMN, der modtog årets gaspris og den medfølgende check på 15.000 kroner på de Gastekniske Dage i Billund.

Det var Pernille Høgstrøm Resen, næstformand i bestyrelsen for Dansk Gas Forening, der overrakte prisen. Om baggrunden for bestyrelsens valg af Carsten Rudmose, sagde Pernille Høgstrøm Resen blandt andet:

”Carsten Rudmose modtager Årets Gaspris for sin mangeårige indsats med gas, herunder sit store engagement med tilslutning af grønne gasser til gasnettet, samt energisk udbredelse af gassens fortræffeligheder ved mange foredrag og relevante artikler i fagblade.

Carsten er desuden en behagelig og hjælpsom person – ikke bare i sin egen organisation, men også på tværs af branchen.”

Læs et portræt af Carsten Rudmose i næste nummer af GASenergi, der udkommer 22. juni.

De Gastekniske Dage bliver afholdt i samarbejde mellem Dansk Gas Forening og Brancheforeningen for Biogas. Det er 11. gang konferencen finder sted.  I år var der 250 deltagere mens 15 udstillere er med på Hotel Legoland i Billund indtil i morgen den. 9. maj, hvor konferencen slutter ud på eftermiddagen.

Fakta om gasprisen

• Dansk Gas Forening uddeler prisen.
  • Prisen blev uddelt første gang i 1989.
  • Prisen bliver uddelt én gang årligt til en eller flere personer, der har ydet en bemærkelsesværdig indsats for den gastekniske udvikling i Danmark.
  • Gasprisen belønner indsatsområder som fx undervisning, information, forskning og udvikling eller specielle gastekniske løsninger.
  • Med prisen følger en check på 15.000 kroner.