40 år med bygas

Jørgen Steen Jeppesen, HOFOR, fejrer 40-års jubilæum hos HOFOR.
Jørgen Steen Jeppsen (i hvid skjorte) fotograferet på WGC 2018 i Washington D.C. i selskab med en del af den danske delegation.
Jubilar hos HOFOR

Tillykke til “Jeppe” – Jørgen Steen Jeppesen, HOFOR, der den 16. november har 40-års jubilæum med bygassen i København. Jeppe har arbejdet med alt fra bunsenbrænder til gasturbiner, og gasrejsen er gået fra et kommunalt bygasselskab ved Københavns Belysningsvæsen over Københavns Energi til multienergikoncernen HOFOR. Forsyningssikkerhed og stabil bygasforsyning til gaskunderne har altid stået øverst på Jeppes dagsorden.

Fagligt dygtig og kontant

Jeppe er kendt i gasbranchen som en fagligt dygtig og kontant fyr, som engagerer sig i gasteknik, gaskvalitet og sikkerhed. Jeppe har i en lang årrække repræsenteret bygassen i gasselskabernes fagudvalg, og har derigennem bidraget aktivt til udviklingen af et effektivt, sikkert og miljørigtigt gassystem. Også de tekniske skoler har draget fordel af den store gasviden, for Jeppe har været censor for VVS-uddannelsen.

Jeppe var desuden en af hovedkræfterne i introduktion af et stort teknologispring ved omlægning fra spaltgas til Bygas2 i København. Han modtog i øvrigt i 2011 Dansk Gas Forenings Gaspris.