Biogas i gasnettet fordoblet på et år

I det nye statusartikel i GASenergi, der dykker ned i udviklingen i mængden af biogas gasnettet, kan du bl.a. læse, at ved udgangen af 2020 kunne vi i Danmark bryste os af, at 21,2 % af den gas, som strømmer i gasnettet, er biogas
Ved udgangen af 2020 var der 49 biogasanlæg tilsluttet til de danske gasnet og 21,2 % af gassen i nettet er nu biogas. Kort: Google
Over 21 % biogas i det danske gasnet.
webartikel

I det nye statusartikel i GASenergi, der dykker ned i udviklingen i mængden af biogas gasnettet, kan du bl.a. læse, at ved udgangen af 2020 kunne vi i Danmark bryste os af, at 21,2 % af, at den gas, som strømmer i gasnettet, er biogas. Ved udgangen af 2019 var det tal 11 %, og dermed er mængden af biogas til forbrugerne tæt ved fordoblet på bare et enkelt år.

I artiklen kan du også læse, at vi i de kommende år vil vi se en fortsat udbygning med biogas, som tilføres gasnettet, så Evida i 2023 forventer en andel på 30 % biogas i gasnettet.
I Energistyrelsens analyseforudsætninger forventes gasforbruget i 2040 at være dækket fuldt ud med grøn gas.

Læs hele artiklen i GASenergi 1/2021