Gastekniske Dage 2018 var en succes

Gastekniske Dage 2018 var  en succes
Udstillingsområdet, hvor der i år blev afholdt udstillerpitch. Her kunne udstillerne fortælle om deres virksomhed og produkt. Foto: Matilde Fenger Flindt
To dage med masser af faglighed og netværk er veloverstået.

Deltagertallet rundede 250 på Årets Gastekniske Dage, der blev afholdt den 8. og 9. maj. I det usædvanligt lune forårsvejr med sommerlige temperaturer, blev over 40 indlæg afholdt, og der blev netværket og studeret nyt udstyr fra branchen i udstillingen.

Alt forløb ganske som det skulle. Søren Hylleberg, formand for Dansk Gas Forening bød velkommen til konferencen, Bruno Sander tog over derfra og fortalte om strategien for biogasbranchen. Herefter fulgte Jan Møller Mikkelsen fra Sikkerhedsstyrelsen. Han fortalte klart og præcist om den nye gaslov, og så gik det ellers løs i de 8 forskellige faglige spor, som årets Gastekniske Dage indeholdt.

En gaspris og et farvel

Mandagens middag var som noget nyt flyttet ud i andre omgivelser i selve Legoland Parken i restauranten i ridderborgen.

Årets gaspris blev uddelt til et tydeligvis meget overrasket og målløs Carsten Rudmose, seniorprojektleder i HMN mens det også blev annonceret, at Aksel Hauge efter sit mangeårige virke, omkring 30 år, i planlægningsudvalget for Gastekniske Dage, har valgt at stoppe. Aksel fik rosende ord med på vejen i forhold til sine evner som en kompetent koordinator og mødeleder og en engageret tilhører, der altid formår at stille kvalificerede spørgsmål til indlægsholderne.