Dansk Energirådgivning deles op i to selvstændige selskaber

Foto: Dansk Energirådgivning
Dansk Energirådgivning og Dansk Biogasrådgivning skal have hver sin direktør.

Som et led i en ny strategi har ejerkredsen bag Dansk Energirådgivning besluttet at splitte virksomheden op i to selvstændige selskaber: Dansk Energirådgivning og Dansk Biogasrådgivning. Det skriver Dansk Energirådgivning.

Selvom Corona-situationen påvirker de fleste virksomheder i en eller anden grad, så forventes det, at det øgede fokus på klimaudfordringerne fortsættes, og at efterspørgslen på både Dansk Energirådgivnings og Dansk Biogasrådgivnings ydelser øges. For Dansk Energirådgivning A/S blev 2019 også et rekordsættende år, hvor virksomheden stod for over 30 % af de indberettede energibesparelser i Danmark, og hvor der blev medvirket til at etablere og udvide et stort antal biogasanlæg.

”I Dansk Energirådgivning har vi aldrig været bange for at gå imod strømmen. Vi har altid set muligheder frem for begrænsninger, og det gør vi også i denne tid. Der er ikke blevet søgt om hjælpepakker, reduceret i lønnen eller medarbejderstaben på grund af Corona. Vi driver vores virksomhed efter sædvanlige principper. Lige nu bruger vi nuværende, overskydende ressourcer på at se fremad, så vi kan stå endnu stærkere med to selvstændige virksomheder på den anden side af Corona-krisen”, fortæller Thomas Kristiansen, som har været medejer i Dansk Energirådgivning siden 2010.

Nye direktører skal findes

Virksomheden har allerede igangsat opsplitningen, som kommer til at foregå i løbet af 2020. Opsplitningen medfører, at begge virksomheder skal have en separat ledelse, så væksten kan fortsættes.

For nuværende er det Michael Kamstrup Søndergaard, der er administrerende direktør hos Dansk Energirådgivning, men han bliver ikke en af de to nye direktører, da han har søgt nye udfordringer.

Der er ikke sat nogen dato for, hvornår de nye direktører skal være på plads. Det er en løbende proces oplyser ejerkredsen.

Dansk Energirådgivning og Dansk Biogasrådgivning fusionerede i 2017, efter at Dansk Biogasrådgivnings havde været et datterselskab siden sin etablering i 2013.