Aalborg bliver koblet på det nationale gasnet

66 forbrugere kan se frem til billigere regning, når Evida overtager ledningsnettet.

Evida overtager ansvaret for det regionale naturgasnet i Aalborg fra Aalborg Forsyning. Aalborg bliver derfor koblet på det nationale gasnet, når Evida overtager ledningsnettet. Som følge heraf vil 66 forbrugere opleve, at distributionsbetalingen for deres gasforbrug bliver mere end halveret.

Det statslige gasdistributionsselskab, Evida, overtager gasforsyningen af det regionale naturgasnet i Aalborg. 66 forbrugere vil derfor opleve markante besparelser på deres gasdistributionsregning.

”Det skal være enklere og billigere at være gaskunde. Derfor er jeg glad for, at vi nu overtager det regionale gasnet i Aalborg, som bliver koblet på det nationale gasnet, ligesom der er mulighed for at udskifte naturgassen med grøn gas til gavn for klimaet”, siger Søren Hylleberg Sørensen, driftsdirektør i Evida.

Evida og Aalborg Forsyning har haft et godt samarbejde. Aalborg Forsyning har nemlig indtil nu haft opgaven, men ifølge forsyningsselskabet er det positivt, at Evida nu overtager de 66 målesteder.

Henrik Andersen, afsnitsleder i Aalborg Forsyning, siger:
"Vi har været glade for at være det lokale naturgasdistributionsselskab i Aalborg Kommune i næsten 30 år. Beslutningen om at samle de regionale gasnet i et statsligt selskab hilser vi alligevel velkommen på branchens vegne: Det er på den måde, vi får skabt en effektiv og grøn gassektor."